2011. október 21., péntek

Meleg és puha

Szarügy.
Nem, nem csesztem el a helyesírást, szó szerint gondolom. Tegnapelőtt este netezésből hazafelé menet sikerült beletrafálnom egy jó nagy kupacba. Pedig emeltem a lábam, igazán, Ádám mondta is aztán, hogy azt hittem, átléped, kicsim, de úgy látszik, rosszul saccoltam meg a mennyiséget... Fél szemmel ugyan az aknamezőt figyeltem, másik szemmel meg a hídon korzózó teheneket, de ahelyett, hogy elegánsan átszökelltem volna a lepény fölött, egyenesem sikerült belerúgnom. Nemcsak a szandálom talpára, de szerintem még a körmöm alá is került. Sikítva szaladtam vissza a szállásig, aztán fél lábbal ugráltam föl az emeletre, hogy ne hagyjak nyomokat magam után. Szappan, fertőtlenítő, meleg víz massziv mennyiségben, de még mindig kísért az emlék :)


Az igazi vicc az, hogy tegnap este újra megcsináltam, ma meg sikerült belecsobbannom egy eleggé gyanús illatú tócsába.

Hogy végre már valami kirándulásos téma is legyen az elméletileg utazásokról szóló blogomban, ne csak nyavalygás meg kaka, föltöltök pár képet az elmúlt két hétről, mert részletesen leírni már biztos nem fogom.

AMRITSAR


Épp biciklis riksán utazunk. A fényképeszkedés után még fölszállt mellénk a sofőrünk harmadiknak. Ha már szóba került a fickó, hát leírom, hogyan sikerült szert tennünk rá kerek 10 (!) napra, vagyis bedőlnünk a lehető legelterjedtebb átverésnek: a fáradt és kimerült turista megérkezik a büdös, kaotikus, európai szemmel hihetetlenül zsúfolt és kiismerhetetlen fővárosba, mire segítőkész taxisok rohanják meg, hogy útbaigazíthassák a legjobb, legolcsóbb utazási irodába, ahol aztán elmesélik, hogy épp hatalmas ünnep van (sosem lehet megcáfolni, rengeteg a mindenféle vallási meg egyéb fesztivál, ráadásul még változik is a pontos időpont minden évben), és napokra előre foglalt az összes vonatjegy. Amritsarba is. Meg Dharamsalába is. Meg Shimlába is. Agrába is. Igen, persze, mindenhova... Viszont nagyszerű lehetőségként felkínálják ilyenkor az autóbérlést, hogy ne kelljen napokig Delhiben rostokolni. 
Tudom, marha  átlátszó, de már majdnem elaludtunk ülve, így szegődött ideiglenes útitársként hozzánk Bhagirat. Ja, és hogy miért nem lehet vonatjegyet venni egyszerűen az állomáson? Fogalmam sincs, de egyszerűen nem működik, külföldiként előre kell jegyet foglalni, a hivatalos weboldal viszont csak indiai bankkártyát fogad el. Ki van találva nagyon.


A Jallianwala Bagh mészárlás helyszínén. A fehér festék a golyónyomokat jelöli a falban.


Az Arany Templom, a szikhek legszentebb helye. Na itt tényleg sikerült beleszaladnuk egy ünnepségbe, az aktuális guru épp szülinapot ünnepelt, így az átlagos 40-50 ezernél jóval többen vettek részt a szertartáson és üldögéltek a tó partján. Bent nem volt gond, de mikor kifelé próbáltunk haladni, eléggé összetojtam magam a tömegben, egy Metallica-koncert kutya füle ehhez a csődülethez meg nyomakodáshoz képest.


Esti zászlólevonás a határon Pakisztán és India között. Sajnos nem tudom elforgatni a képet, tessék örvendezni, hogy egyáltalán van türelmem föltöltögetni őket. A kakisat még tegnap raktam föl, csak aztán kiesett az áram, a többit meg az elmúlt másfél óra alatt.

DHARAMSALA




Nagyjából 2900 m magasan. Majd' kiszakadt a tüdőm, mire fölértünk, de megcsináltam! 


Szerzetesek a kolostorban, ahol jelenleg a Dalai Láma él. Dharamsalában végül a tervezettnél tovább maradtunk, mert egy ideig az ágyat nyomtam (csak képletesen, igazából szinte végig a WC-n ültem), mert egy kedves üzletember fertőzött vizet adott el nekem. Csak 3/4 liter után vettem észre, hogy más a kupak színe, mint a többi ugyanolyan márkájú ásványvízé. A fickó 20 rupiát (nagyjából 12 centet) keresett rajtam.

MASROOR


Kőtemplom, ha jól emlékszem, a 10. századból. A tetejére is fölmásztunk :)

SHIMLA


Jakháton Shimla mellett a hegyekben. A ma leginkább Aspenre hajazó, túlárazott turistaparadicsom egykor az angolok nyári rezidenciája volt Indiában. 


Lóháton a hegyekben. Bocsi, megint ferde kép... És mára ennyire futotta a türelmemből, holnap (legalábbis úgy tervezem) jelentkezem újra. 

Szóval jó éjt, gyerekek, búcsúzik a füles mára. (Aki tudja, énekelje velem! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése